Leerkracht als professional

Een goede relatie tussen leraar en leerling is de basis voor kwalitatief goed onderwijs. Kennis van leren, didactiek en onderwijsinhoud helpen een leraar excellent te presenteren. Reflectie op eigen handelen is een voorwaarde voor excellentie en gaat over de vraag: “Welke leraar wil ik zijn en welke stappen moet ik zetten om daar te komen?” Door middel van intervisie, training en coaching ondersteunen wij de ontwikkeling van de leerkracht.
Wij helpen leraren op scholen rond de volgende vraagstukken:
- Hoe versterk ik mijn didactisch handelen?
- Waar liggen mijn talenten?
- Hoe krijg ik grip op mijn groep?
- Hoe zorg ik voor een effectief tijdbeheer?
- Hoe beteugel ik mijn werkdruk?
- Wat kan ik doen om meer plezier in mijn werk te krijgen?
- Hoe leer ik eigentijds les te geven?
Afhankelijk van de vraag die er ligt, zetten we daarbij volgende methodes in:
1. Talentonderzoek
Dit onderzoek brengt in kaart wat iemands talenten zijn, welke valkuilen hieraan verbonden zijn en in welke context deze talenten het best tot zijn recht komen.
2. Beeldcoaching
Beeldcoaching is een uitbreiding van SVIB (School video interactie begeleiding). Bij beeldcoaching staat de dialoog over de beelden voorop.
3. Assessment m.b.v. de Competentie Thermometer
De Genster Groep beschikt over de licentie om met de Competentie Thermometer assessments af te nemen bij leraren. De praktijkgerichte aanpak geeft een objectief beeld van en inzicht in de kwaliteit van de leraar.
Contact en kennismaking
Bent u benieuwd wat wij kunnen betekenen voor de professionaliseringsvraagstukken van uw leraren? Neem dan vrijblijvend contact met ons op voor een persoonlijk advies. Bel ons op 072 – 540 79 99 of email naar info@genstergroep.nl.
Neem vrijblijvend contact met ons op voor een persoonlijk advies.
Bel ons op 072 – 540 79 99 of email naar info@genstergroep.nl.