RAADGEVER IN HET ONDERWIJS

Vanuit een waarderende kijk op ontwikkeling ga ik graag met mensen en teams op zoek naar kwaliteiten, wensen en mogelijkheden

Aanbod

Mijn ervaring is dat deze positieve, oplossingsgerichte insteek veel energie oplevert. Ik vind het belangrijk dat er direct een vertaalslag te maken is naar de praktijk. Zodat de professional in het onderwijs weet wat er morgen anders kan en hoe dat werk en organisatie ten goede komt

Ik wil een vonk in organisaties brengen: enthousiasmeren, inspireren en motiveren, zodat de mensen in de organisatie gaan vonkelen! Dit doe ik door middel van onderzoek, advies en coaching.

Raadgever

Sparringpartner, kritische vriend of mentor nodig? Ik denk graag met je mee.

Coach

Tijd voor (zelf) reflectie? Ik help je je eigen mogelijkheden en talenten te ontdekken om zo doelen te bereiken en moeilijkheden de baas te blijven

Mediator

Als bemiddelaar in hart en nieren sta ik voor je klaar in situaties waarin de communicatie moeizaam verloopt of (dreigende)conflicten zich aandienen.

Projectleider

Behoefte aan projectleider die zich focust op de resultaten, vanuit verbinding en samenwerking? Met mijn ervaring in het (bege)leiden van projecten denk ik graag met je mee wat er nodig is om van jouw project een succes te maken.

Interim Schoolleider

Tijdelijk verbindend leiderschap nodig voor school of kindcentrum? Met oog voor het goede wat er is en de kwaliteiten van de professionals?

De betrokkenheid, kwaliteiten en ambitie van de medewerkers bepalen het succes van de organisatie

Na een actieve loopbaan in het onderwijs, waarbij ik diverse functies bekleed heb, ben ik het pad van ‘coaching, advisering en begeleiding’ opgegaan. In eerste instantie als medewerker van een Onderwijs Begeleidingsdienst, van 2003 als partner in de Genster Groep en sinds kort als mezelf: een ervaren professional die een verantwoordelijke taak toevertrouwd kan worden!

Referenties

Bertie heeft gedurende zes maanden de directiepositie ingevuld bij één van de scholen van Stichting Allente in de gemeente Dijk en Waard. Gedurende haar interim-periode heeft ze met veel vakkennis en een professionele houding de problematiek op de betreffende school verder opengelegd en de eerste stappen ingezet voor de langere termijn. Daarbij heeft ze een duidelijk onderscheid gemaakt tussen wat in deze zes maanden beslist moest worden aangepakt en welke issues gekoppeld moesten worden aan de visie van haar permanente opvolger. In goed overleg met het bestuur van de stichting en met oog voor de situatie van het schoolteam heeft ze een gedegen basis kunnen leggen voor de nieuwe vaste directeur en de school. Bertie brengt daarbij een prettige en open houding mee, samen met duidelijkheid en besluitvaardigheid.  

PETER TUIJNMAN | ADVISEUR DIRECTIE & MANAGEMENT, ALLENTE

Bertie heeft inmiddels meerdere opdrachten als interim-directeur op een school of Kindcentrum van Tabijn naar volle tevredenheid uitgevoerd. Als je Bertie vraagt dan weet je dat je hoge kwaliteit in huis haalt. Bertie is in staat om in korte tijd een analyse te maken van de situatie in een school/kindcentrum en team. Daarbij focust ze op professioneel gedrag van medewerkers, pedagogische en didactische kwaliteit en een efficiënte bedrijfsvoering. Maar ze begint bij het team! Veiligheid, vertrouwen en verbinding zijn kernwaarden van waaruit Bertie werkt.

Bertie bouwt graag voort op wat er is en wat er goed gaat en vandaaruit zet zij stappen op weg naar verbetering en indien nodig verandering.

Bertie gaat zelfstandig en autonoom te werk en stemt daarbij nauwkeurig af met haar opdrachtgever. Ze communiceert helder, is duidelijk over de afspraken en voorwaarden en reflecteert goed op de situatie waarin ze werkt.

Teams komen in hun kracht en groeien onder haar leiding! Kinderen profiteren van goed onderwijs dat (weer) bloeit.

MARJAN PLAZIER | ALGEMEEN DIRECTEUR KINDCENTRA, TABIJN

Bertie heeft van het Samenwerkingsverband Rijnstreek de opdracht gekregen om vooral structuur te brengen in een lopend project en te zorgen dat de opbrengsten ook geborgd kunnen worden. Bertie heeft het verschil kunnen maken door enerzijds de effectiviteit van de verschillende deelnemende partijen te verhogen (Do en Check) en doelen daadwerkelijk te verwezenlijken (ACT). Sommige vooraf geformuleerde doelen bleken complex, hier heeft Bertie deelnemende partijen (de schoolbesturen) kunnen laten inzien waarom deze doelen eerder niet bereikt waren en welke samenwerking hiervoor nodig is. Bertie kon daarmee het onderscheid maken en heeft een grote bijdrage geleverd doordat zij de kritische succesfactoren inzichtelijk wist te maken (waarvan enkele zelfs project overstijgend zijn). 

Bertie werkt gestructureerd, geeft ruimte voor verschillende zienswijzen en houdt effectiviteit en doelmatigheid in de gaten. Hierdoor wordt Bertie erg gewaardeerd en voelen betrokken partijen zich gehoord. Dankzij haar uitstekende communicatie kan Bertie goed omgaan met weerstand of partijen met verschillende standpunten verenigen. 

Michel Meijer (voormalig) directeur bestuurder SWV Rijnstreek

Doen waar je goed in bent!

We kunnen ons werk alleen goed en met plezier doen, als de dagelijkse activiteiten aansluiten op onze interesses, kwaliteiten en ambities.

Ik krijg energie van complexe vraagstukken in (onderwijs) organisaties, waarbij ik vanuit verbinding en samenwerking aan de slag kan in de rol die ik heb. Om zo een bijdrage te leveren aan het vergroten van werkplezier én het bevorderen van de werkprestaties van de mensen om me heen.

Nieuwsgierig geworden naar alles wat ik te bieden heb?